بهترین تابلو فرش برای خانه + کجا تابلو فرش را نصب کنیم؟

تابلو فرش بیشتر جنبه تزیینی دارند و معمولا مانند تابلو قاب شده از دیوار آویزان می شود. اغلب در سایزهای کوچک بافت می شوند. از نظر قیمت فرش نوع تابلوفرش ماشینی ارزانتر و تابلو فرش دستبافت گرانتر می باشد. تابلو فرش های دستباف به دلیل وفور طیف رنگ و ظرافت به کار رفته در ان از ارزش جهانی برخور هستند و اغلب قیمت تابلو فرش دستبافت بیشتر است.

در هنگام خرید فرش و قیمت تابلو فرش نقش های هنری، نقاشی،منظره، چهره، آیات و … از طرح های به کارگرفته در این نوع تابلو فرش‌هاست که معمولا با به روز شدن ابتکار هنرمندان قالیباف این صنعت بومی نیز با سلایق خریداران منطبق و به روز شده است. در صورتی که بازارهای جهانی رونق پیدا کند بافت و فروش تابلوفرش دست بافت میتواند سهم خاصی در اشتغال زایی و کسب درامد ایفا کند.

در حال حاضر قدیمی ترین فرش دستباف دنیا که قالی پازیریک Pazyryk میباشد متعلق به ایران است که درموزه آرتیاژ سن پترزبورگ نگهداری میشود. قدمت آن به پنج قرن قبل از میلاد بر می گردد. اساسا چون فرش بافته شده با تمام زیبایی و شکوهی که دارد زیر پا قرار میگیرد که به مرور زمان عادی میشود و زیاد مورد توجه قرار نمیگیرد، لذا توجه عده ای از هنرمندان به این سمت سوق پیدا کرده که فرشهایی با نقشهای بسیار متنوع و رنگهای بسیار زیاد تولید کنند تا به دیوار نسب شود و در قاب گرفته شود که همیشه مورد دید و نظر علاقه مندان قرار گیرد که نسبتا نیز کار این هنرمندان و قالیافان تابلو فرش موفق بوده است.

تابلو فرش دستباف مدرن

فرشهای تصویری یک بعنوان پدیده ای نوظهور در تاریخ فرش بافی ایران به شمار می رود که گفته میشود با پیدایش صنعت چاپ (اوایل قرن سیزده) و ورود عکس و کارت پستالها، فرش تصویری نیز توسط استادان وهنرمندان خلاق دچار تغیرات زیادی شده که امروزه ما انها را به عنوان تابلو فرش می شناسیم تابلوفرش را فرش هنری نیز می نامند که جزو فرشهای ریز بافت به شمار می رود تابلو رش چون دارای طرحهای تصویری می باشد از رج شمار بالا تولید میشود( ۵۰ رج و گاها سفارش تا ۷۰ و ۱۰۰ رج نیز می رود) تا بتوان نقاط ریز طرح را با تراکم گره وانواع رنگها نشان داد.

در تابلو فرشهای تصویری تعداد رنگها زیاد است چونکه رنگ در نشان دادن لطافت تصویر بسیار تاثیر گذار است. رج شمار بالا ، زیاد بودن رنگها ، ظرافت بافت ، از ویژگیهای تابلوفرش‌های تصویری است که بر قیمت تابلوفرش تاثیر می گذارد.در واقع تابلو فرش آمیزه ای از چندین هنر است هنر در هنر ، هنر نقاس یا عکاس ، هنر ریسنده ، هنر رنگ رز ، هنر طراح و هنر دستان آفریننده هنرمند قالی باف زحمت کش که حاصل زحمت این هنرمندان تابلوفرشی میشود خانه شما عزیزان را زینت میبخشد.

تابلو فرش ماشینی چیست؟

تابلو فرش به فرش‌هایی گفته می‌شود که معمولاً جنبه تزیینی دارند. این فرش‌ها همانند تابلو قاب شده و بر روی دیوار نصب می‌گردد. و به دو نوع دست بافت و ماشینی تقسیم می‌گردد. ایران در این زمینه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تابلوفرش در دنیا می‌باشد.

خرید تابلو فرش برای هدیه به نسبت بقیه هدایا دارای مزیتهای خاص خود است. که در زیر به برخی از این ویژگی ها اشاره می شود:

  • دارای ماندگاری بسیار بالاتری است
  • نمای خاصی به اتاق می بخشد
  • هدیه ای چشم نواز و نمایشگاهی است
  • علاوه بر هدیه به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل محصوب می شود
  • میتوانید سلیقه خود را بر هدیه اعمال کنید
  • تابلو فرش طبیعت – سه بعدی –

خرید تابلو فرش هدیه ای ماندگار

تابلو فرش از آن لحاظ که کالایی مصرفی و دارای تاریخ انقضا نمی باشد و همچنین در صورتی که کارخانه تابلو فرش ماشینی درارای استانداردهای لازم باشد، تا سالیان سال کیفیت خود را حفظ و طراوت تابلوفرش خرید اری شده حفظ می شود.

خرید اینترنتی تابلو فرش

فروشگاه اینترنتی خرید تابلو فرش ماشینی بست بافت این افتخار را دارد تا تابلو فرشهای با کیفیت بسیار مطلوب و دوام رنگ و طراوت بسیار بالا را برای خریداران هدیه تابلوفرش فراهم نماید. ما به عنوان فروشگاه تخصصی فرش مشهد اینترنتی با تهیه خرید اینترنتی تابلوفرش ماشینی از بهترین کارخانه های فرش ماشینی مشهد و کارخانه فرش ماشینی کاشان در تدارک بهترینهای فرش هستیم.

تابلوفرش ماشینی هدیه ای زینت بخش

خرید اینترنتی تابلو فرش (5)
نمونه ای از تابلو فرش ماشینی

تابلو فرش با تنوع در نقش و طرحهای خود می تواند دیوار منزل را به نقش و نگارهای زیبا زینت بخشید و هنر درهم تنیده شدن تار و پود را بر روی سختی دیوار نقش ببندد.

خرید اینترنتی تابلوفرش نفیس و با اندازه مناسب برای دیوار میتواند الهام بخش پنجره ای رو به طرح و نقش تابلو فرش و یا دمیدن روحی در کالبد دیوار باشد.

فروشگاه خرید اینترنتی تابلوفرش با ارائه مناسبترین قیمت تابلوفرش ماشینی از نفیس ترین تابلو فرش ها در خدمت خریداران تابلو فرش به صورت عمده و با قیمت درب کارخانه فرش ماشینی می باشد.

هدیه ای لاکچری و نمایشگاهی از تابلوفرش

تابلو فرش می تواند دامنه وسیعی از زیبایی و قیمت را در بر گیرد، اسم تابلو فرش گویای هنر در چهارچوب قاب است؛ فرشی که در یک تابلو گنجانده شده است.

جنبه هنری و زیبایی تابلوفرش ماشینی و دستباف سبب میشود تا به عنوان یک کالای زینتی از دیوار آویخته شود. تابلوفرش های اصیل و ایرانی ، دستباف هستند. اما امروزه نمونه‌های تابلو فرش ماشینی نیز با حضور تکنولوژی جدید به بازار ارائه شده است.

تابلوفرش‌های دستباف نمونه ای از هنر و احساس بافنده فرش است و از دیرباز تاکنون جزو اشیای لاکچری و تجملی بوده‌اند.

اگر به دنبال هدیه ای لاکچری و هنرمندانه هستید حتما با مشاورین فروشگاه اینترنتی فرش دستباف بست بافت مشاوره کنید و نمونه های زیبای هنر تار و پود تنیدن هنرمندان را ببینید.

تابلوفرش مینیاتوری

تابلو فرش برای ست شدن با دکوراسیون منزل

تابلو فرش های متنوع را علاوه بر استفاده به عنوان هدیه ای نفیس و لاکچری میتوان به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل نیز بحساب آورد.

نقش و نگارهای مختلف و ترکیب رنگهای تابلو فرش میتواند در زیبایی دکوراسیون منزل تاثیری بسیار تعیین کننده و زیبا داشته باشد.

برای امکان مذهبی تابلو فرش های مذهبی و تابلوفرش آیات و احادیث بسیار متناسب است. در این بین تابلوفرش وان یکاد – هم تابلو فرش دستبافت وان یکاد و هم تابلوفرش ماشینی وان یکاد – بسیار بیننده پسند است.

برای هدیه به اماکن مذهبی تابلو فرش های وان یکاد و آیات و احادیث میتواند در زیبای دکوراسیون این امکان بسیار تاثیر گذار باشد.

تابلو فرش وان یکاد

شما می توانید از میان ده ها طرح تابلو فرش وان یکاد و تابلوفرش آیات و احادیث مذهبی انتخاب خود را در یک خرید اینترنتی تابلوفرش انجام دهید.

و همچنین برای منازل با دکوراسیون سنتی تابلو فرش های با طرح های سنتی در کنار دکوراسیون پشتی سنتی های زیبا سفری خیالی را به خونه های مادربزرگ و پدر بزرگ ایجاد میکند.

در دکوراسیون های مدرن هم این امکان وجود دارد تا تابلو فرش های متناسب این دکوراسیون ها را خریداری نمود و در کنار فرش های مدرن و با کیفیت – از بهترین کارخانه های فرش مدرن چون کارخانه فرش نگین مشهد و فرش مشهد و فرش زمرد مشهد – از زیبایی دکوراسیون منزل مدرن لذت برد.

تنوع در خرید اینترنتی تابلوفرش ماشینی و قیمت تابلو فرش‌های بازار

با توجه به حضور گسترده تابلو فرش های ماشینی در کنار تابلوفرش‌های دستباف مشکلات خرید  سنتی تابلو فرش که در گذشته وجود داشت و آنهم اینکه انتخاب تابلوفرش فقط از چند نمونه تابلوفرش دستباف امکان پذیر بود از میان برداشته شده است.

امروزه کارخانه های تابلو فرش در رنج بسیار وسیع و متنوعی بافت تابلوفرش ماشینی را انجام میدهند و بازار طرح و نقش و نگارهای تابلو فرش بسیار متنوع شده است. همین امر سبب اختلاف در قیمت تابلو فرش ماشینی و تابلوفرش دستباف نیز گردیده است.

اما این اختلاف قیمت تابلو فرش ها ناشی از فقط متفاوت بودن طرح و نقشه تابلوفرش نیز بلکه عوامل موثر دیگری از جمله کیفیت نخ تابلوفرش ماشینی و کیفیت کارخانه تابلو فرش ماشینی و … می باشد که در این مجال امکان واشکافی نیست.

فروشگاه اینترنتی تخصصی فرش بست بافت در خدمت همه مشتریان و خریداران عزیز تابلوفرش های نفیس دستباف و تابلو فرش های ماشینی می باشد.

از جمله کارخانه های معتبری که با کیفیت بالای خود همیشه راضیت مشتریان را برای خود داشته اند مجموعه کارخانه های فرش مشهد – فرش نگین مشهد ، فرش زمرد مشهد و فرش مشهد – و همچنین بهترین های کارخانه فرش ماشینی کاشان است.

فروشگاه تخصصی فرش بست بافت تمرکز و سعی خود را بر این داشته تا تابلوفرش های نفیس و با کیفیت را برای مشتریان خود فراهم آورد.

برای تهیه تابلو فرش دستباف از بهترین هنرمندان ایرانی برای بافت تابلوفرش ابریشم ی خود استفاده کند تا تابلوفرشی نفیس لاکچری و زیبا را برایتان فراهم نمیاد.

مهمترین نکات در انتخاب و خرید تابلوفرش

قاعدتا وقتی برای خرید فرش یا تابلو فرش به فروشگاهی مراجعه میکنید ، فروشندگان نظرات و صلاح دیدشان را ابراز میکنند ، گوش کردن به این نظرات مفید است اما با این حال هرگز اجازه ندهید شما را تحمیل به انتخابی کنند که شک دارید.

برای اینکه بعد از خرید دچار پشیمانی نشوید بهتر است با دقت انتخاب کنید و تابلو فرش تان را متناسب با بودجه و سلیقه شخصیتان تهیه فرمایید.

  • بهتر است بدانید عموما اطلاعات تابلوفرش یا هر فرشی در قسمت پشت آن جایگذاری میشود ، بنابراین میتوانید با چک کردن پشت کار از وجود شناسنامه تابلوفرش اطلاع پیدا کرده و آن را مطالعه فرمایید.
  • قسمت پشت کار همیشه دربرگیرنده بسیاری اطلاعات میباشد. میتوانید با نگاه کردن به پشت تابلوفرش نوع گره های آن از نظر درشت و یا ریز بودن را بررسی نمایید ، همچنین اگر کمی دقت کنید و قبل از خرید اطلاعات خود را بیشتر نمایید میتوانید با نگاه کردن به پشت کار از میزان دقیق بودن شانه هایی که توسط بافنده زده شده نیز اطلاع پیدا کنید.
  • ممکن است با نگاه به تابلو فرش متوجه کجی بافت آن نشوید چراکه این مساله در طرح تابلوفرش گم خواهد شد و خیلی قابل تشخیص نخواهد بود. یکی از راه کارها برای پی بردن به این مشکل ، بررسی پشت تابلوفرش میباشد چراکه هرگونه کجی در بافت از این طریق قابل مشاهده است.
  • دقت کنید که بهتر است تابلوفرش را قاب نشده تهیه فرمایید چراکه قاب میتواند کجی های فرش را بپوشاند در حالیکه اگر دو طرف تابلو فرش بدون قاب را روی هم بگذارید به راحتی متوجه کجی های آن خواهید شد.
  • اگر قصد خرید تابلوفرشی دارید که توسط استاد خاصی بافته شده و یا برند خاصی داشته باشد بهتر است از فروشگاه های معتبر و یا حتی الامکان از خود بافنده خریداری نمایید چراکه درحین رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان وجود دارد که امضاء یا نام اشخاص در زیر تابلو بافته شود و تنها در صورتی که خیلی حرفه ای باشید میتوانید این مساله را تشخیص دهید.
  • تابلو فرش‌هایی که چله ی ابریشمی دارند گران قیمت تر هستند ، با نگاه کردن به چله به راحتی میتوانید ابریشمی یا نخی بودن آن را تشخیص دهید ، چله و یا پرزهای ابریشمی بسیار ظریف تر و درخشنده تر از نخ میباشد و قاعدتا جلوه بسیار زیباتری نیز به کار میدهند.
  • نکته دیگری که باید در نظر داشت پرداخت تابلوفرش است. پرداخت فرش و تابلوفرش یک هنر محسوب می شود و اگر بدون مهارت انجام شده باشد نه تنها در کیفیت ظاهری تابلوفرش تاثیر منفی دارد بلکه از ارزش آن نیز میکاهد.
  • سعی کنید در زمانهایی که بازار ساکت تر است و خودتان نیز فرصت بیش تری دارید اقدام به خرید تابلوفرش تان نمایید چراکه با وجود تنوع زیاد در این راستا برای انتخاب نهایی تابلو فرشی که متناسب با سلیقه و منزلتان باشد نیاز به صبوری و صرف زمان میباشد.
خرید اینترنتی تابلوفرش دستباف

الیاف تابلوفرش از چه جنسی باشد؟

تابلو فرش‌های دستبافت معمولاً از جنس پشم و پنبه و یا ترکیب این دو باهم تهیه می‌شوند و نخ آن‌ها با رنگ‌های طبیعی و گیاهی رنگرزی می‌شوند.

تابلو فرش‌های ماشینی از جنس آکریلیک یا سایر الیاف مصنوعی مانند پلی استر بافته می‌شوند و نخ‌های تار و پود با انواع رنگ‌های مصنوعی رنگرزی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخص است که تابلو فرش‌های بافته شده با الیاف طبیعی از پنبه و پشم حیوانات، کیفیت و ارزش بیش‌تری نسبت‌به تابلو فرش‌های تهیه شده از الیاف و رنگ‌های مصنوعی دارند.

فرش‌های دستباف به خاطر استفاده از الیاف طبیعی بافت نرمی دارند اما از نظر ظرافت کار معمولا فرش دستباف یک و سر و گردن بالاتر است.

چطور از اصالت و کیفیت تابلوفرش مطمئن شویم؟

اگر قصد خرید تابلوفرش دارید، پیشنهاد می‌شود نوع بدون قاب آن را انتخاب کرده و پس از خرید خودتان قاب را جداگانه سفارش دهید. چرا که در برخی تابلو فرش‌ها کجی و ناصافی‌هایی در بافت وجود دارد که با تابلو پوشانده شده‌اند.

همچنین اگر پشت فرش را نگاه کنید، می‌توانید شناسنامه فرش و همین‌طور تعداد و سایز گره‌ها را مشاهده کنید. هرچه گره‌ها از نظر درشتی، ریزی، یکنواختی و میزان فاصله بین آنها در پشت فرش منظم و یک اندازه باشد، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر تابلو فرش است.

به مقدار ابریشم مصرفی در تابلوفرش هم دقت کنید چون ابریشم نمای ظریف‌تر و لوکس‌تری به محصول داده و قیمت تابلوفرش را بالا می‌برد. برای تشخیص ابریشم طبیعی کف دست را روی تابلو فرش بکشید، اگر گرما را احساس کردید ابریشم کارشده به احتمالا فراوان طبیعی است.

نقش فرش و تابلو فرش در دکوراسیون داخلی

فرش های ایرانی، در همه جای دنیا به عنوان عضوی جدانشدنی و فوق العاده لوکس در دکوراسیون داخلی به شمار می روند که اکثر طراح ها از آن برای افزودن فوت نهایی خود استفاده می کنند و جایگاه ویژه آن در زمینه طراحی کلاسیک غیرقابل انکار است. گاهی اوقات تجسم یک فضای کلاسیک شیک و لوکس بدون یک تخته فرش دستباف ایرانی واقعا غیرقابل تصور است!

خرید تابلو فرش ماشینی تابلو فرش دستباف
نمونه ی تابلو فرش دستباف مدرن

امروزه تنوع و رنگ این فرش ها به گونه ای است که نیاز تمامی افراد را برآورده می کند. از فرش های دستباف ریزنقش گرفته تا انواع جاجیم، گلیم و گبه های رنگی و مدرن، بنابراین شما به راحتی می توانید خانه تان را مطابق میل تان دکور کنید. برای مثال اگر سبک خانه تان مدرن و مبلمان تان راحتی است، گبه های دستباف گزینه مناسبی برای خانه شماست.

اولین راه، دکور کردن کل خانه با توجه به یک فرش خاص است. یک رنگ را از دل فرش بیرون کشیده و رنگ مبلمان، دیوارپوش ها و پرده را در ارتباط با آن انتخاب کنید. حتی می توانید یکی از طرح های فرش را الگو کرده از آن به عنوان طرح اصلی مبلمان تان نیز استفاده کنید. البته این فرش باید خیلی ویژه و منحصربه فرد باشد که چنین زحمتی را برای هماهنگ کردن کل دکوراسیون تان با آن متحمل شوید.

البته با توجه به طرح های جدید و تنوع فرش های دستباف ایرانی، به ویژه انواع گلیم و گبه، کار دکوراتورها بسیار ساده تر شده چرا که با مدرن شدن سبک خانه های ما، نیاز ما به فرش های امروزی نیز بیشتر شده است. اگر حس آرامش و طبیعت چوب و آجر را دوست دارید و طرفدار مبلمان راحت و پارچه ای هستید در انتخاب یک گلیم دستباف با رنگ های قرمز و سبز تند یا یک جاجیم به اصطلاح دهاتی شک نکنید!

تابلو فرش را در کجا نصب کنیم؟

برای افزایش نقش تابلو فرش در دکوراسیون و همچنین دیده تر شدن آن باید مکان مناسبی پیدا کنید. روی هر دیواری نمی توان تابلوفرش ها را نصب کرد. تابلو فرش‌ها به دلیل ساختاری که دارند در ابعاد خیلی کوچک وجود ندارد و ناخواسته مجبور هستید دیوار بزرگتری انتخاب کنید. هرچه دیوار شما از تابلو فرش بزرگ تر باشد تناسب بهتری با یکدیگر ایجاد خواهند کرد. از بهترین دیوارها برای نصب تابلوفرش می توان به بخش های زیر اشاره کرد:

  • دیوار پشت کاناپه: اولین گزینه انتخابی که پیش رو خواهید داشت که البته بهترین گزینه نیز می باشد. قراردادن تابلو فرش بر روی دیوار پشت کاناپه دیزاین مبلمان شما را تکمیل می کند. ازتابلو میتوانید به عنوان کانون مرکزی نیز استفاده کنید. البته هارمونی طرح و رنگ را نیز باید در نظر داشته باشید.
  • دیوار بالای تخت: اگر قصد داریم تابلوفرش خود را در اتاق خواب نصب کنید یکی از بهترین انتخاب های ربای شما دیوار پشت تخت یا همان دیواری که تخت در مقابل آن قرار دارد، خواهد بود. میتوانید تابلوخود را روی دیوار نصب کنید. با نصب تابلو فرش در اتاق خواب خود اتاقی شیک و مجلل خواهید داشت که باعث زیبایی بیش از پیش آن خواهد شد.
  • دیوار روبه روی درب ورودی: تابلو فرش میتوان تمامی نگاه ها را در لحظه ورود به خود جلب کند. کافی است آن را در معرض دید قرار دهید. به این منظور میتوانید آن را در روبه روی درب وردی بر روی دیوار نصب کنید.

دیوار هایی که نباید تابلو فرش‌ها را روی آن ها نصب کنیم، کدامند؟

درست است که چهار دیواری اختیاری است و شما میتوانید خانه خود را هر طور که مایلید بچینید. اما اگر به دنبال دکوراسیون شیک و زیبا هستید نباید از نقش تابلو فرش در دکوراسیون خود غافل شوید. از این رو باید بدانید که آن هارا کجا نصب نکنید. ممنوعه های قرار دادن تابلو فرش عبارتنداز:

نمونه ای از تابلوفرش ماشینی
  • دیوار پنجره ها: روی دیواری که پنجره وجود دارد تابلو فرش قرار ندهید. این دیوار را میتوانید با پرده بپوشانید تا ظاهری صاف و یکدست داشته باشد. از طرفی به دلیل فاصله بین پنجره ها محدودیت اندازه خواهید داشت.
  • راهرو ها و ورودی خانه: تابلو فرش بسیار جذاب تر و با اهمیت تر از آن است که آن را در ورودی منزل نصب کنید. هرچه محل نصب آن مناسب باش جلوه و نقش تابلو در دکوراسیون بیشتر خواهد شد.
  • روی ستون ها: تابلو انتخابی شما هر چقدر هر که کچک باشد نباید آن را روی ستون نصب کنید.
  • دیوار پشت تلویزیون: وجود تلویزیون رد برابر این دیوار به تنهایی باعث جلب توجهات می شود و نیاز نیست تابلوفرشی را هم روی آن قرار دهید. با این کار علاوه بر این که تمرکز شما به هم خواهد ریخت توجهی هم به زیبایی تابلو نخواهد شد.

انواع تابلو فرش

همان‌طور که گفته شد تابلو فرش‌ها به فرش‌هایی در ابعاد و اندازه‌های کوچک گفته می‌شوند و معمولاً این فرش‌ها به صورت دستی بافته می‌شوند. با توجه به آنکه امروزه تابلو فرش‌ها محبوبیت بالایی در میان مردم پیدا کرده‌اند کارخانه‌های متعددی در سراسر دنیا در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند و تابلو فرش‌های ماشینی تولید می‌کنند. این تابلو فرش‌ها قیمت بسیار کمتری در مقایسه با تابلو فرش‌های دستبافت دارند و به همین دلیل مردم بیشتر از آنها استفاده می‌کنند.

در کنار دسته‌بندی تابلو فرش‌ها بر اساس نوع بافت می‌توان گفت این فرش‌های کوچک از نظر طرح و نقش نیز می‌توانند به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • تابلو فرش‌هایی با طرح مناظر طبیعی که مناظر طبیعی مختلفی همچون جنگل، کوه، رود، دریا و … را به نمایش می‌گذارند.
  • تابلو فرش حیوانات از انواع تابلو فرش است که می‌تواند حیوانات مختلف را نمایش بدهد.
  • تابلو فرش‌های اشخاص و مشاهیر که تصاویر اشخاص و مشاهیر مختلف را به نمایش می‌گذارند.
  • تابلو فرش‌های چهره و پرتره، تابلو فرش‌های اقتباسی، تابلو فرش‌های شخصی و … از دیگر انواع تابلو فرش هستند که هرکدام می‌توانند با الیاف مختلف بافته شده و تصاویر متفاوتی به نمایش بگذارند.

انواع تابلو فرش دستباف

تابلو فرش‌های دستبافت همانند فرش‌های دستبافت می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند. این تابلوها می‌توانند از نظر الیاف به کار رفته، نوع چله‌کشی، سایز و اندازه، نوع تصاویر و … با همدیگر متفاوت باشند. تابلو فرش‌های دستبافت که چله‌کشی آنها از ابریشم بوده و در بافت و الیاف آنها نیز از ابریشم استفاده شده می‌تواند ارزشمندترین نوع تابلو فرش‌ها باشند. انواع تابلو فرش ماشینی نیز مانند تابلو فرش‌های دستبافت می‌توانند از نظر چله‌کشی، بافت، سایز، رنگ، تصاویر و … باهم متفاوت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید