فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن دشت گل ها

فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن دشت گل های سرخ برای خرید فرش

تکرار موسیقی وار گل های و نقش مایه های پی در پی درون مایه ی نقشه های موجود از فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن است. اکثرا مردمان ترکمن با دامداری و تولیدات لبنی امرار معاش می کنند. و گاهی با توجه به شرایط اقتصادی به شغل های دیگری چون کشاورزی روی می اورد.

برای خرید فرش ترکمن صحرا به فروشگاه اینترنتی فرش بست بافت مراجعه کنید.

در این بین نقش زنان ترکمن صحرا نیز با بافت فرش ترکم و همچنین پشتی سنتی ترکمن و دیگر آثار هنری جایگاه ویژه ای در تعالی بخشیدن به فرهنگ و تمدن ملت ترکمن دارند.

فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن دشت گل ها

زیبایی دل انگیز با طعم طبیعت ترکمن سبب شده است که گرایش به خرید فرش زیبای طرح ترکمن در برای خرید فرش همواره از گزینه های مطرح برای خریداران فرش باشد در همین راستا فروشگاه اینترنتی خرید فرش ترکمن بست بافت این افتخار را دارد تا با تهیه بهترین های قیمت فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن خریدی دل انگیز از فرش ترکمن را برای خرید اران فرش ترکمن تدارک ببیند.

نمایشگاه فرش ترکمن

برای سالیان متمادی فرش دستباف ترکمن را پس از چیدن پشم، نخ فرش را با رنگ گیاهی طبیعی رنگ آمیزی می کردند که برای بافت فرش ترکمن و پشتی ترکمن رنگی ثابت و زیبا بود.

اما امروزه به سبب پیدا شدن سیستمهای نوین و تکنولوژی جدید این امکان فراهم شده است که کسانی که قدرت خرید فرش ترکمن و پشتی ترکمن را ندارند بتوانند با خرید فرش ترکمن ماشینی لذت داشتن فرش های زیبای ترکمن صحرا را زیر گامهایشان و در دکوراسیون منزل شان احساس کنند.

در فرایند و مراحل بافت سنتی فرش دستبافت ترکمن صحرا، پس از چیدن پشم، ترکمن ها پشم و را رنگ آمیزی میکردند پشم، بیشتر به رنگ های قرمز، سبز، زرد و آبی توجه دارند، گاهی نیز از رنگ های تیره ی رنگ های فوق استفاده می کنند اما زمینه ی بیشتر فرش های ترکمن لاکی یا همان فرمز است.

قیمت فرش ماشینی ترکمن

سابقا پنج رنگ سفید، سیاه، سبز تیره، لاکی تیره، لاکی متمایل به زرد در فرش ترکمن به کار می رفت و امروزه به کمک تکنولوژی و پیشرفت صنایع رنگرزی در فرش رنگ های فرش طوسی ، فرش دارچینی ، فرش عبایی ، فرش قهوه ای روشن، فرش قهوه ای تیره، فرش طلایی، فرش نخودی و آبی اسمانی نیز در فرش های ترکمن دیده می شود.

ترکمن ها در رنگ آمیزی طرح های خود از رنگ های انحصاری و محدودی استفاده می کنند نظیر: قرمز، قرمز تیره، سبز تیره، زرد تیره، چرک تاب، رنگ طبیعی پشم، رنگ گل اخری، آبی تیره، پرتقالی، سفید با زمینه ی قرمز.

قیمت فرش ترکمن ماشینی

فروشگاه اینترنتی فرش ترکمن و پشتی ترکمن بست بافت با تهیه و بافت نقوش فرش ترکمن از میان معتبرترین های کارخانه فرش کاشان سعی را بر این داشته تا از رنگ های مختلف فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن بافت نموده و به مشتریان خرید فرش ترکمن خود عرضه دارد.

زنان ترکمن صحرا همچون زنان سایر ملل و اقوام ایرانی در هنگام بافتن قالی برای خود ترانه و موسیقی ویژه و دلنوازی را زمزمه میکنند و این کلمات همچون لالایی گوش نوازی که زنان ترکمن صحرا به فرزندان خود به یادگار میگذارند و هنر و هویت کودک را برای همیشه زنده نگه میدارد.

استان گلستان و ترکمن ها با فرش و قالی ترکمن شهرت جهانی دارد بگونه ای که با آوردن نام ترکمن صحرا در ذهن هر صاحب ذوقی، فرش ترکمن و پشتی ترکمن سنتی تداعی میشود که مرهون تلاش زنان و دختران هنرپرداز و هنرمند ترکمن است.

با توجه به زیبایی رنگ و نقوش فرش اصیل ترکمن امروزه این فرش همچون فرشهای بیجار ، فرش تبریز ، فرش اصفهان و فرش مشهد بسیار طرفدار دارد که خود نشان از جذابیت فرش ترکمن در بین مردم ترکمن صحراست.

تابلو فرش ترکمن

فرش ماشینی ترکمن وقتی به صورت ماشینی بافت میشود دیگر محدویتی در رنگ و اندازه ندارد مثلا در ابعاد ۱۲متری ۹متتری ۶متری و … در رنگهای مختلف فرش لاکی ، فرش روناسی ، فرش بادامی و… بافته میشود.

فرش های ترکمن و پشتی سنتی های ترکمن معمولا در شانه های ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه طرفدار بیشتری دارد و نیز به لحاظ قیمت و کیفت از قیمت مناسب تر و کیفیت بسیار بهتری برخوردار هستند.

در فرش ترکمن از نقوش زیبایی همچون شاخ قوچ ، نقش عقرب ، قافسه گول ، آق نقش ، ماری گول ، درناق گول ، تکه گول و غیره در این هنر برای بافت و خرید فرش ترکمن ماشینی و فرش ترکمن دستباف به کار میرود.

فرش ترکمن صحرا فروشگاه اینترنتی

با خرید فرش ترکمن از فروشگاه تخصصی خرید فرش ترکمن و پشتی ترکمن بست بافت از چند مزیت مهم برخوردار میشوید:

میتوانید با قیمتی مناسب صاحب فرش ترکمن ۷۰۰ شانه و یا ۱۰۰۰ شانه بشوید، که سبب دستباف گونه بودن فرش ترکمن میشود.

فرشهای ماشینی ترکمن ارائه شده در فروشگاه خرید اینترنتی فرش ترکمن بست بافت همگی الیاف ترک استفاده میشود که دارای ویژگی های زیر است:

الیاف ترک در خرید فرش ماشینی :

  1. بدون پرز دهی
  2. هیت ست شده
  3. صد در صد اکرولیک

همچنین فروشگاه اینترنتی خرید فرش ماشینی بست بافت فرش سفارشی را به صورت رایگان حضورتان ارسال میکند و وجه قابل پرداخت برای خرید فرش را موقع تحویل تسویه می نماید.

در فروشگاه تخصصی فرش . سعی ما برا آن است که فرش ترکمن با توجه به تمام زیبایی که در خود دارد با نقوش منحصر بفرد در تصاویر و عکسهای با کیفیت فوق العاده بالا و جزئیات زیبا را به مشتریان طرفدار خرید فرش ترکمن ارائه نماید .

آنچه که در زیبایی فرش ترکمن نهفته است این مطلب می باشد که فرش ترکمن با الهام از محیط زندگی که براساس کوچ و چادرنشینی این قوم است بافته می شود.

زیبایی و ارزش دستبافت بودن فرش ترکمن با توجه به قدمتی که دارد سبب شده است موزه تخصصی در شهرستان گنبد کاووس را به خود اختصاص دهد.

هرکدام از طرحها ونقشهای فرش ترکمن خود بیانگر نماد خاصی میباشد.

مثلا نقش شاخ قوچ نماد قدرت و شجاعت در میان ترکمنها است.

سمفونی گل های زیبا را در فرش ترکمن نقش گول میگویند. همچون آینا گول یعنی نقش آینا . ماری گول نقش ماری .

زیباتر از گلهای پیاپی در فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن، فرش ترکمن به این شهرت دارد که به صورت ذهنی باف بوده است . یعنی به دور از نقش و نگارهای ترسیمی و یا نقشه مانند بافته میشده است.

امروزه فرش ترکمن از حالت ذهنی باف به نقش های ترسیمی تبدیل شده است که از دو منظر سرعت و دقت در بافت حائز اهمیت است. فرش طرح ترکمن نه تنها به صورت فرش مشهور است بلکه پشتی سنتی ترکمن نیز شهرت خاص خود را دارد. حتی اگر در منزل خود پشتی سنتی ترکمن نداشته باشید در منزل اقوام یا سفره خانه ای سنتی دیده اید .

پشتی سنتی ترکمن نقش و رنگ زیبا و آرام بخشی دارد. اکثرا پشتی ترکمن لاکی و روناسی رنگ می باشد و در ابعاد بزرگ که بتوان براحتی به آن تکیه داده و خستگی از تن بدر کرد. پشتی ترکمن روناسی و لاکی رنگ آن شهره خاص وعام است.

نقشه های اصیل فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن همه تکراری هستند یعنی از تکرار یک یا چند نقشه شکل میگیرد. ویژگی خاص فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن تکرار گل های زیبا است و تفسیر وتحلیلهای گوناگونی از دیر باز تا به امروز از آن شده است.

اینکه نمادهای بافته شده بر روی فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن ، نشان از نظام آبیاری یا مزارع و یا چادر و یا انواع گل های تکرار شونده است میتواند نشان دهنده کار و تلاش گروهی و دسته جمعی و همبستگی ترکمن ها می باشد.

در گذشته رنگهای بکار رفته در فرش ترکمن گیاهی و سنتی بود که این رنگها از پوست انار، پوست گردو، اسپرک، و برگ مو تهیه می شد.

اما امروزه رنگها شیمایی به صنعت فروش فرش ماشینی وارد شده اند که معروفترین این رنگها در فرش ماشینی ترکمن رنگ قرمز  لاکی و رنگ روناسی میباشد که در بافت فرش ترکمن بکار گرفته میشود.

و با پیشرفت در صنعت رنگ رزی تقریبا محدودیتی در بافت فرش ماشینی با تهیه هر نوع رنگی با هر میزان تیره و روشن بودن آن رنگ نیست و فروشگاه اینتر نتی خرید فرش ماشینی بست بافت این قابلیت را دارد تا فرش طرح ترکمن را با رنگی دلنشین و زیبا برای مشتریان عزیز تهیه نماید.

نمونه ای فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن

تهیه فرش ماشینی طرح ترکمن با زیباترین و جذابترین رنگها:

  • فرش ماشینی لاکی
  • فرش ماشینی روناسی
  • فرش ماشینی بادامی
  • فرش ماشینی فیلی
  • فرش ماشینی زیتونی

از جمله محصولات فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن است که توسط همکاران ما در فروشگاه تخصصی اینترنتی خرید فرش ماشینی بست بافت ارائه میشود.

فروشگاه اینترنتی خرید فرش ماشینی ترکمن بست بافت

دفتر فروش 

۰۲۱۶۶۹۷۴۷۵۹

موبایل (تلگرام/واتساپ)

۰۹۱۹۰۶۹۵۷۶۳

2 thoughts on “فرش ترکمن و پشتی سنتی ترکمن دشت گل ها

دیدگاهتان را بنویسید