بهترین فرش ماشینی – چه فرشی بخرم؟

بهترین فرش ماشینی – چه فرشی بخرم؟

فرش ماشینی خوب چی بخرم؟چه فرشی بخریم؟ فرش خوب چی بخرم ؟ ویژگیهای یک فرش ماشینی مناسب چیست؟ فرش چند متری بخرم ؟ فرش چند شانه بخریم؟ چه فرشی خوب است؟

براساس شانه

برای خریداران فرش همواره این سوال مطرح بوده که فرش چند متری بخریم؟ فرش ماشینی خوب چی بخرم؟  یا اندازه مناسب فرش برای دکوراسیون منزل چه ابعادی هست ؟ بر اساس اندازه فرش چیدمان فرش در پذیرایی چگونه باشد؟ فرش ۱۲۰۰ شانه بهتر است یا ۷۰۰ شانه ؟ فرش ۹ متری بهتره یا ۱۲ متری؟ فرش چند متری بخرم؟ فرش ۱۲ متری بهتره یا ۹ متری ؟ فرش چه رنگی بخرم ؟ بهترین سایز فرش ؟ اندازه مناسب فرش؟ بهترین رنگ فرش؟ بهترین رنگ فرش برای پذیرایی ؟ ست کردن فرش و مبل ؟ نحوه انداختن فرش و سوالاتی از این قبیل مطرح بوده است.

در این مقاله درباره ست کردن دکوراسیون فرش و منزل شامل: 

موضوعات زیر مهم‌ترین نکاتی هستند که قبلا در مورد آنها توضیح داده‌ایم :

برای خواندن مقاله بر روی آن کلیک کنید.

جنس فرش ماشینی

اولین و مهم ترین نکته ای که در رابطه با خرید فرش ماشینی به آن دقت کرد جنس فرش ماشینی است. بهترین جنس فرش ماشینی نخ اکرلیک هیت ست شده می باشد. این نخ ضد حساسیت است و پرز ندارد. پس حتما در هنگام خرید فرش به آن دقت کنید. فرش های پلاستیکی و یا پلی استر نیز در بازار وجود دارند که قیمت پایین تری دارند. برای درک بیشتر می توانید مقاله زیر را بخوانید: ۸ مزیت برتر خرید فرش مشهد

 
 
 

فرش افشان کرمی گل مرغی

دکوراسیون منزل

برای فرهنگ مردم خاورمیانه انتخاب فرش و استفاده از آن به عنوان یکی از عناصر تشکیل دهنده دکوراسیون یکی از موارد مهمی است که زیبایی و تناسب دکوراسیون فرش و مبلمان منزل بسیار به آن وابسته است.

دکوراسیون فرش سرمه ای

اینکه چه فرشی را برای کدام دکورارسیون و مبل انتخاب کنیم و فرش چه ابعادی داشته باشد . چه مقدار از فضای دکوراسیون منزل را اشغال کند عامل مهمی است که گاها از سوی کسانی که قصد خرید فرش را دارند به اشتباه انتخاب می‌شود.

اندازه مناسب فرش؟

قبل از اینکه وارد مقوله خرید فرش و نحوه انتخاب آن در دکوراسیون متناسب با رنگ و فضای وسایل موجود در منزل شویم، باید این نکته را در نظر داشت که برای دکوراسیون فرش و مبلمان و دیگر موارد، انتخاب‌ها بسیار به سلیقه خودتان بستگی دارد و اینکه چه سبکی برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کرده اید، بسیار متفاوت خواهد بود.

برای بسیاری از دکوراسیون ها میتوان انتخاب ابعاد فرش را باتوجه به مبلمان در نظر گرفت، و برای سلیقه ای دیگر قصد خرید پشتی سنتی را دارد، باید اندازه فرش را با توجه به پشتی سنتی و ابعاد کف پوش انتخاب کرد.

فرش چند متری بخرم فروشگاه اینترنتی فرش مشهد

مثلا ممکن است فرشی که برای کاربرد در دکوراسیون سبک مدرن انتخاب می‌شود و برای این سبک مناسب است بسیار متفاوت با فرشی است که در سبک‌های کلاسیک یا سنتی آن کاربرد دارد.

ست پشتی و فرش افشان کرمی

پشتی سنتی

فارغ از اینکه چه سبک دکوراسیونی در نظر میگیرید، چه دکوراسیون فرش و پشتی سنتی و چه دکوراسیون مدرن و مبلمان، آنچه را که توصیه میشود حتما رعایت کنید این است که تا حد امکان تلاش کنید بر روی فرش جز میز مقابل مبلمان و پشتی ، عناصر و وسایل دکوراسیون دیگری روی فرش قرار نگیرد؛ اگر از دکوراسیون مبل و فرش استقبال میکنید بهتر است پایه‌های مبلمان هم روی فرش قرار گیرد.

در واقع پایه‌های مبل ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر از فرش فاصله داشته باشد.

با محاسبه این فواصل، زمانی که مبلمان در منزل چیده می‌شود خود به خود مساحت فرشی که متناسب با حجم منزل و نحوه مبلمان شماست به دست می‌آید و به جواب سوال فرش چند متری بخرم خواهید رسید.

حتما دقت کنید که ابتدا باید مساحت صحیح و مفید، متناسب و مورد نیاز با فضا و دکوراسیون منزل را برای کاربرد فرش تعیین و سپس اقدام به خرید فرش کنید.

عدم دقت در ابعاد فرش گاها سبب میشود که بعد از خرید فرش، پس از حمل به منزل و پهن کردن آن برای استفاده، بسیار بزرگ به نظر می‌رسد که متاسفانه این امر ناشی از همین عدم دقت کردن در ابعاد گذاری دقیق است.

مساحت اتاق و ست کردن آن با فرش

نکته مهم دیگر اینکه، مساحت و اندازه فرش را هیچ‌گاه نباید هم اندازه با ابعاد کف پوش اتاق یا فضای موردنظر انتخاب کرد؛ برای مثال اگر اتاق شما ۱۲ متر مربع مساحت دارد انتخاب فرش ۱۲ متری برای پر کردن این اتاق کاملا اشتباه است.

دکوراسیون فرش سرمه ای

میز مقابل مبلمان به جز عسلی‌ها که باید نزدیک به مبلمان و در کنار آن‌ها باشد، تنها عنصری است که روی فرش قرار می‌گیرد.

در دکوراسیون منزل باید در نظر داشته باشید که وسایل زینتی مثل مجسمه‌ها، گلدان‌ها، دیگر اشیاء دکوری، میز تلویزیون و… نباید بر روی فرش قرار گیرد.

هماهنگی کف پوش و فرش

یکی از اصلی ترین نکات برای منزل، انتخاب یک کف پوش مناسب برای کف خانه میباشد. کفپوشی مناسب است که آرامش و راحتی را به پای شما انتقال دهد و از آنجا که خانه را مکانی برای استراحت و آرامش خود بر می گزینید، پس بهتر است درتهیه و خرید فرش به عنوان کفپوش منزلتان دقت به خرج دهید تا فضایی ایده آل و آرام بخشی در محل سکونت تان ایجاد گردد.

قبل از انتخاب و دقت در قیمت فرش ، تعداد افراد خانه میزان رفت و آمدهای خانوادگی و شلوغی خانه میتواند در انتخاب نوع فرش و رنگ فرش بسیار موثر باشد.

پس دقت به این موارد ضروری است تا از خریدتان بعدا پشیمان نشوید.

دکوراسیون کرمی

ست کردن فرش و مبلمان

نکته اول اینکه در انتخاب یک فرش مناسب جهت منزلتان توجه به همین تعداد خانوار و میزان رفت و آمدها میباشد. مثلا هال و پذیرایی مکانی پر رفت و آمد است ولی اتاق خواب کمتر رفت و آمد دارد. پس در خرید فرش ماشینی برای هال و پذیرایی باید فرش را خریداری نمود که قابلیت پاخوری و مقاومت بیشتری به نسبت اتاق خواب داشته باشد.

بنابراین فرشی با نخ لطیف و بدون پرزدهی با رنگ مورد دلخواه تان و متناسب با اندازه و دکوراسیون منزل تان انتخاب کنید که فضای پذیرایی را ملایم و لطیف نمایش دهد.

فرش چه رنگی بخریم؟

دومین نکته اگر در خانه کودک دارید و یا کودکان فامیل بیشتری دارید که به منزل شما می آیند بهتر است از فرش ماشینی استفاده کنید که شلوغ و تیره باشد که کمتر کثیفی را نشان دهد.

دکوراسیون فرش کرم برجسته زمرد مشهد

اما افرادی که تنها زندگی میکنند و یا هنوز بچه دار نشده اند از فرشهای روشن میتوانند بهتر استفاده کنند چون فرش های روشن به نسبت فرش های تیره آشغال و کثیفی را زودتر نشان میدهند. لذا انتخاب رنگ فرش برای افراد وسواس و مقید به تمیزی اهمیت دارد.

در فرش آبی فیروزه ای ، فرش شکلاتی ، فرش قهوای تیره و فرش سرمه ای ، لکه های روشن روی آن به سادگی نمایان است و بلعکس فرش کرمی رنگ و فرش سفید لکه های چای، دانه انار، جای پا و کلا لکه‌های رنگی به راحتی قابل رویت است.

لینک های مفید

فرش ارزان قیمت کاشانخرید فرش کاشان طرح افشان ۷۰۰ شانه – خرید فرش کاشان طرح افشان ۱۲۰۰ شانهخرید فرش جهیزیهجدیدترین فرش سالچه فرشی بخرم؟شانه و تراکم در فرشهماهنگی رنگ فرش و پرده و مبلمان