پرزدهی فرش ماشینی

پرزدهی فرش ماشینی

هنگام بافت زمینه فرش (خاب فرش) ممکن است الیافی بالاتر از زمینه سطح قرار بگیرند و در قسمت بافت وآهار گرفته نشوند و به مرور زمان در اثر عوامل سایشی همچون پاخور شدن فرش از خاب فرش خارج می شوند و روی فرش ظاهر میشود که به پرزدهی فرش مطرح میگردد. اما این مشکل به صورت ثابت نیست بعد از مدتی پرزدهی متوقف میشود.

چگونه پرزدهی فرش در یک کارخانه فرش معتبر مثل فرش مشهد ، فرش نگین مشهد ، فرش زمرد مشهد ، به حداقل میرسد؟

مرحله رنگرزی

مرحله رنگ رزی: رنگ رزی الیاف، نقش بسزایی در کاهش شکت الیاف دارد. نوع مرغوبیت رنگ میزان حرارت متناسب با رنگ و نخ (که در شکسته شدن ونهایت پرزدهی نخ بسیار تاثیر دارد)

ریسندگی

ریسندگی : یکی از دلایل پرزدهی فرش دقت نکردن به بخش ریسندگی نخ فرش میباشد. جهت انتی استاتیک کردن و داشتن میزان اصطکاک نرمال روی الیاف مواد انتی استاتیک، روغن ریسندگی با کیفیت، و آب اسپری میشود که شرایط ریسندگی مناسب فراهم شود زیر کارخانه فرش اینترنتینظر مهندسین و کارشناسان خبره ریسندگی.

تثبیت تاب نخ

تثبیت تاب نخ: در این مرحله اگر تاب نخ درست و مناسب باشد الیاف از خاب فرش کمتر خارج میشوند و پرزدهی فرش بسیار اندک می گردد.

مرحله بعد مرحله تکمیل فرش میباشد: مرحله تکمیل بسیار اهمیت دارد _ قدرت میزان دستگاه مکش _ فاصله درست غلطک ها از فرش _ تعداد برس ها و غلطک های تمیز کننده و شرایط مناسب و مواد با کیفیت در بخش آهار زنی.

  • نکته دیگر در کاهش پرزدهی نخ فرش مربوط به نوع دستگاه بافت فرش میباشد، در ماشینهای بافت فرش جدید نسبت به ماشینهای قدیم دارای سیستم دمش و مکش قوی تری هستند.
  • حرکت آرام و نرم دفتین (ضربه به نخ بسیار ارامتر است).
    تفاوت در ژاکاردها و تفاوت در حرکت هارنیش ها (حرکت هارنیش در ماشینهای جدید آرام و به آهستگی بالا و پایین می رود و به نخ ضربه وارد نمیشود )
  • تفاوت در جنس هارنیش و تفاوت در بوبین پیچی و دارای چله دو طبقه از جمله عواملی است که یک دستگاه جدید دارای تولیداتی است که فرش حاصله از خروجی آن بسیار پرز کمتری دارد.

 

فروشگاه تخصصی فرش ماشینی بست بافت

جدیدترین محصولات کارخانه فرش کاشان

دیدگاهتان را بنویسید