بررسی ، قیمت و خرید فرش ترکمن + ویدیو

خرید فرش ترکمن | قیمت فرش ترکمن

بسیاری از خریداران فرش گاها به دنبال نقش و نگارهای اصیل و سنتی ایران هستند که از این میان می توان به فرش ترکمن صحرا اشاره کرد.

برای مشاهده و خرید محصولات فرش ترکمن کلیک کنید.

که در این بین نمی‌توان نقوش فرش ترکمن ، و یا تاریخچه فرش ترکمن را از نظر دور داشت. با توجه به کمیاب و بالا بودن قیمت فرش ترکمن دستبافت بسیاری از خریداران به سمت خرید فرش ترکمن ماشینی روی آورده اند تا از این هنر در زیبایی دکوراسیون منزل و فرش ترکمن استفاده نمایند.

فرش ترکمن صحرا

فرش ترکمن از صنایع دستی مردمان خطه ترکمن صحرا است. قالی بافی در میان اقوام ترکمن همانند تمام عشایر ایرانی یک خصیصه و هنر و ویژگی همیشگی  است، که البته دستبافت بودن قیمت فرش ترکمن را بسیار بالا برده است. فرش ترکمن سرمه ای در فرش ترکمن نقوش به صورت متصل به یکدیگر قرار گرفته است. و در بین هر ردیف گلهایی به صورت جدا از هم در مرکز و در دو طرف مشخص میباشد که نگهدارنده نقوش فرش ترکمن میباشند.

رنگ فرش ترکمن

رنگ فرش ترکمن رنگهای استفاده شده در فرش ترکمن رنگهای مرسوم در قالی اقوام ترکمن است که جدا از هنرمندانه بودن بافت فرش ترکمن و زیبایی خاص آن سعی در حفظ سنت و فرهنگ ترکمن نیز دارد. رنگ فرش در فرش ترکمن ویژگی‌های خاص خود را دارد که از جمله میتوان به وجود رنگ قرمز در بیشتر فرضیه‌های ترکمن اشاره کرد که نشانگر روحیه طراوت و شور انرژی و امید به زندگانی است.

نقش فرش ترکمن

فرش ترکمن زیتونی ترکمن‌ها به نقش، «گول» می‌گویند. بعضی از گل های فرش ترکمن به نام ایل(قبیله) ترکمن معروف است مانند سالوز گل، تکه گل و… که از معروفترین گلهای فرش ترکمن می باشند.

خرید فرش ترکمن

از نقوش معروف فرش ترکمن می‌توان به ماری گول، آیناگول، قابسا گول و درناق گول اشاره کرد. 

در فرش ماشینی ترکمن سعی شده است که فرش ترکمن با انچه در فرشهای دستبافت میباشد مطابقت داشته باشد. خرید فرش ماشینی ترکمن هرچند که فرش دستبافت ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، ولی سعی ما بر آن است که فرش ترکمن بافت ماشین را تا جایی که امکان دارد و با نقش و رنگ های شاد و جذاب و مورد پسند عزیزان ترکمن و دوستداران خرید فرش ترکمن بافت نماییم.

فروشگاه اینترنتی فرش ترکمن بست بافت بهترین های فرش ترکمن را برای مشتریانش به ارمعان آورده است.

برای خرید و مشاهده جدیدترین فرش کاشان خرید فرش کاشان کلیک کنید.

کانال تلگرام بست بافت

پیج اینستاگرامی بست بافت

2 thoughts on “بررسی ، قیمت و خرید فرش ترکمن + ویدیو

    • bestbaft گفته:

      با سلام و احترام
      در حال حاضر فرش دستبافت نداریم. انشالا در آینده
      محصولات فرش ترکمن را به سراسر ایران ارسال می کنیم و در اکثر موارد نیز هزینه ارسال را شرکت بر عهده می گیرد.با خیال راحت می توانید نسبت به خرید فرش ترکمن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید