فرش و زیبایی طرح

فرش و زیبایی طرح

فرش دستبافت و فرش ماشینی ابزاری است برای نمایش هنرهای فراوان؛ از جمله طراحی و نقاشی، رنگ آمیزی، نقطه چینی، ریسندگی، رنگرزی که همگی فرش و زیبایی طرح را نوید میدهند.

و از همه مهم تر بافندگی ماهرانه که هنر و احساس را با همکاری اعضا و جوارح خویش یعنی از دل و دیده گرفته تا دست و سر انگشتان، آنچنان گره هایی ریز و ظریف و زیبا و در عین حال مستحکم، بر تار و پود فرش نقش می زند که هم ظرافت و زیبایی را می نمایاند و هم استحکام و دوام آن شهرت جهانگیر یافته است.

یکی از شروط فرش و زیبایی طرح فرش در آن است که تازگی و رنگ آن توجه ما را جلب کند ولی اصالت طرح ها را نیز نباید فراموش کنیم زیرا ترکیب طرح و تناسب رنگ های گوناگون و نقش های درهم پیچیده، نظر بیننده را آن چنان به خود معطوف می دارد که از هر رنگ و هر نقش، نکته های ظریف و باریکی می توان دریافت که چنان در ذهن انسان اثر می کند که هیچ امری دلکش تر و زیباتر از آن در نظر نمی آید.

فرش و زیبایی طرح

فرش بیجار دستبافت

این حاصل تجربه و ذوق نسل های متوالی است که قالی ایرانی را بیش از هزار سال است در پیش چشم نسل های متعدد گسترده و تا امروز دوام بخشیده است.

پس استادان هنر فرش اعم از طراحان و نگارگران، بافندگان کارگاهی و شرکت ها، رنگرزها و سرمایه گذاران و سفارش دهندگان بافت فرش های محلی و سایر دست اندرکاران، باید ضمن حفظ احترام به اصالت طرح های گذشته، در پی ابداع و ارائه طرح های جدید و زیبای امروزی و حتی ترکیب این دو باشند و با ایجاد تغییراتی در نقش قالی، به سبکی و شیوه ای که امروزپسند باشند، همت کنند تا این صنعت و هنر نیز از دیگر تحولات امروزی عقب نماند و به بازار قالی در داخل و خارج کشور کمک کند. (با تشکر از وبسیات تفریحی بیتوته)

در همین راستا فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی بست بافت در نظر دارد تا جهت دسترسی آسان همه کسانی که به دنبال یافتن طرحی ناب و نقشی اصیل هستند محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و قیمت فرش مناسب خرید مشتریانش تهیه و تدارک ببیند.

در این بین با استفاده از بهترین متدها و تکنولوژیهای روز تصاویر و فیلم هایی با کیفیت بسیار بالا (برای خریدی واقعی و انتخابی آسان) برای خریداران فرش آماده نموده است.

کانال تلگرام بست بافت

پیج اینستاگرامی بست بافت