فرش چند شانه خوب است؟

فرش چند شانه خوب است؟ فرش چند شانه بخریم؟

فرش چند شانه بخریم؟ اولین سوال افراد بعد از ورود به فروشگاه، این است که فرش چند شانه بخریم؟ یا کدام فرش ماشینی بهتر است؟ ۷۰۰ شانه ۱۰۰۰ شانه یا ۱۲۰۰ شانه؟ اگر به دنبال ویژگی خاصی در فرش باشیم نتیجه متفاوت خواهد شد.

  • افرادی که بیشتر عادت دارند بر روی فرش بنشینند و از مبل استفاده نمی کنند معمولاً به دنبال فرش های ضخیم تر و نرم تر می گردند. توصیه ما به این افراد خرید فرش ۷۰۰ شانه است. توجه داشته باشید که با افزایش شانه و تراکم، ضخامت فرش ماشینی کمتر شده و بر لطافت آن افزوده خواهد شد.
  • اما افرادی که زیبایی فرش در اولویت اول آنها قرار دارد و بیشتر از مبل استفاده می کنند بهتر است که فرش ۱۰۰۰ شانه یا فرش ۱۲۰۰ شانه خریداری نمایند. زیرا این فرش ها به دلیل تراکم بسیار بالایی که دارند بسیار ریزبافت می باشند و این ریزبافت بودن زیبایی آنها را دو چندان کرده است.

در یک جمله می توان گفت: این که ما به دنبال کدام ویژگی در فرش هستیم، مشخص می کند که کدام فرش ماشینی بهتر است. اگر به دنبال خرید اینترنتی فرش هستید یا می خواهید فرش ماشینی بخرید یا بدنبال فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی هستید از فروشگاه اینترنتی فرش بست بافت دیدن کنید.

شانه فرش چیست؟ تراکم فرش چیست؟

در مقالات قبلی درباره انتخاب و خرید فرش ماشینی ، اینکه چه فرشی بخریم ؟ و کدام فرش ماشینی مناسب است و همچنین درباره چیدمان دکوراسیون منزل و اتاق کودک توضیح دادیم. بسیاری از خریداران فرش اکثرا هنگام خرید فرش ماشینی اینترنتی و یا در فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی با این سوالات رو برو هستند: فرش ماشینی خوب چی بخرم ؟ شانه فرش چیست؟ مشخصات فرش ماشینی خوب ؟ فرش چند شانه خوب است ؟ بهترین مارک فرش ماشینی کدام است ؟ تشخیص تراکم در فرش ماشینی چگونه است، و یا تراکم و شانه در فرش ماشینی چطور باید تشخیص داده شود ؟همچنین در مورد فرق فرش ۷۰۰ شانه با ۱۰۰۰ شانه ، فرق فرش ۵۰۰ شانه با ۷۰۰ شانه ؟ تراکم در فرش ۲۵۵۰ چگونه محاسبه می شود؟ همچنین بخوانید چه فرشی بخریم؟ فرش کاشان شانه فرش یا بهترین تراکم برای فرش کدام است، خریداران فرش را گاها دچار ابهام می کند. بنابراین در این مقاله ما سعی را بر این داریم که با ارائه تعاریف دقیق شانه فرش و تراکم فرش با زبان ساده و قابل تشخیص بتواند راهنمای خرید فرش ماشینی کاملی برای خریداران عزیز باشد. برای آشنایی با مفهوم شانه و تراکم در فرش از یک مثال ساده استفاده می‌کنیم.

شانه فرش چیست؟

شانه و تراکم در فرش

ابتدا شانه در یک فرش ۷۰۰ شانه، تعداد گره (ریشه)های موجود در هر یک‌ متر عرض برابر ۷۰۰ گره می‌باشد. بنابراین: تعداد گره‌های موجود در هر متر عرض فرش را شانه آن فرش می‌گویند. هر چه شانه یک فرش بیشتر باشد تعداد گره‌ها در واحد طول آن بیشتر است و در نتیجه فرش ریز بافت‌تر و با جزئیات بیشتری می‌باشد و به اصلاح فرش دستبافت‌گونه گفته می‌شود. شانه یک فرش به نقشه و طرح بافت فرش وابسته است.

تشخیص شانه فرش

ساده ترین راه برای تشخیص شانه فرش ماشینی شمردن تعداد گره های فرش در واحد عرض فرش ماشینی می باشد. یعنی در هر یک سانتی متر فرش ۷۰۰ شانه باید ۷ گره وجود داشته باشد.

تراکم فرش ماشینی

برای آشنایی با مفهوم تراکم در فرش از یک مثال ساده استفاده می‌کنیم، در یک فرش با تراکم ۳۰۰۰، تعداد گره (ریشه)های موجود در هر یک‌ متر طولی فرش برابر نصف مقدار عددی تراکم یعنی ۱۵۰۰ گره می‌باشد. بنابراین: تعداد گره‌های موجود در هر متر طولی فرش ضربدر ۲ را تراکم آن فرش می‌گویند. تراکم در فرش نشان دهنده میزان فشردگی گره‌ها کنار هم است، در واقع هر چه تراکم یک فرش زیاد باشد فرش وزن‌ بیشتر و سفت‌تر می‌باشد.

تشخیص تراکم در فرش

بهترین راه برای تشخیص تراکم در فرش شمردن تعداد گره های فرش در واحد طول می باشد. نکته بسیار مهم در تراکم فرش در فرش ماشینی این است که، بافت فرش های ماشینی با تراکم بالا به صورت سر به یک است؛ یعنی اگر تراکم از ۲۰۰۰ بیشتر باشد تعداد گره ها در هر متر طولی یک سوم تراکم خواهد بود. برای مثال در فرش ماشینی با تراکم ۲۵۵۰ در هر متر طولی فرش ۸۵۰ گره (یعنی یک سوم ۲۲۵۰) وجود دارد و به عبارتی دیگر در هر دو سانتی متر ۱۷ گره باید موجود باشد.

تار پود خاب

یکی از مهم ترین موارد هنگام خرید فرش ماشینی جنس نخ های بکار رفته در آن است. سوالاتی نظیر بهترین نخ خاب چیست؟ نخ پود چیست؟ نخ تار چیست ؟ نخ اکرلیک یا پلی استر چیست؟ نخ هیت ست شده چیست و … . در این مقاله به توضیح اهمیت نخ خاب می پردازیم. و در مقالات بعدی سایر موارد را توضیح می دهیم.

اهمیت نخ خاب

باتوجه به اینکه معمولا فرش ماشینی از ترکیب سه نوع نخ بافته می شود: تار پود خاب. غالبا نخ تار و نخ پود از پنبه پلی استر و جوت هستند که در فرش ها چندان تفاوت نمی کند.آنچه که بیشتر حائز اهمیت است نخ خاب یا همان نخی که در ظاهر فرش قابل مشاهده است می باشد.

ویژگی نخ خاب اکرلیک

نسبتا نرم تر، شفاف تر و مقاوم تر در برابر حرارت و پاخور شدن می باشند و همچنین برگشت پذیری سریعتری دارند .همچنین دارای رنگ های شاد و شفاف می باشند. کانال تلگرام بست بافت

در یک جمله می توان گفت: این که ما به دنبال کدام ویژگی در فرش هستیم، مشخص می کند که کدام فرش ماشینی بهتر است. اگر به دنبال خرید اینترنتی فرش هستید یا می خواهید فرش ماشینی بخرید یا بدنبال فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی هستید از فروشگاه اینترنتی فرش بست بافت دیدن کنید.

تمامی فرش های ارائه شده در فروشگاه بست بافت توسط تیم فنی فروشگاه بررسی و سابقه آن مورد تایید است، همه دوستان عزیز می‌توانند با خیال راحت بابت کیفیت ارائه شده و کمترین قیمت به نسبت بازار از ما خرید به یاد ماندیی داشته باشند.

دیدگاه‌ها بسته شده است.