نقش فرش در دکوراسیون منزل

نقش فرش در دکوراسیون

ایا نقش فرش در دکوراسیون به اندازه مبلمان، پرده، و تابلوهای منزلتان حایز اهمیت میباشد؟ باید گفت که فرش نقش مهمی را در زیبایی دکوراسیون خانه ایفا می کند.

با توجه به مقاله پیش رو و اهمیت نقش فرش در دکوراسیون هنگام خرید فرش باید نکاتی را مد نظر داشت و فراموش نکنیم.

فرش ها در سایز کوچک خانه را از انچه که هست کوچک تر نشان میدهند. بهتر است فرشی انتخاب کنید که کف خانه را بپوشاند و حداقل تا زیر پایهای جلویی مبل را پوشش دهد.

در اتاق خواب نیز باید فرش طوری باشد که وقتی از خواب بیدار میشوید و از تخت پایین میایید پایتان روی فرش قرار بگیرد.

بعضیها ترجیح میدهند از فرش های کوچک استفاده کنند و ما بقی منزل خالی بماند، اما بعضی از طراحان دکوراسیون معتقدند یک فرش بزرگ در کف خانه باشد و بعد فرشی کوچک روی آن انداخته شود که معمولا راحت تر جابجا میشود.

نکته دیگر اینکه اگر قسمتی از فضای خانه مانند لبه دیوارها خالی باشد نگران نباشید زیرا که وجود فصای خالی در این حد خانه شما را بزرگتر و زیباتر نشان میدهد.

نکته دیگر در دکوراسیون منزل این است که خرید فرش را به آخر نیندازید مطمئنا اگر خرید فرش را به تاخیر بندازید انتخاب ان ماه ها به طول می انجامد پس بهتر است لااقل اول فرش را انتخاب کنید و بر اساس ان اقدام به خرید مبل پرده پشتی و… کنید چرا که مجبور به خرید فرش با رنگ خنثی نشوید.

گاهی تضاد برای ایجاد فصایی شاد در خانه لازم است. دیوار سفید، پرده سفید، مبلمان سفید، فرش سفید، میز تلویزیون سفید و… فصای خانه را یکدست و بی روح نشان میدهد. برای این منظور فرش آبی فیروزه ای تضاد زیبایی به دکوراسیون میبخشد. میتوانید به مطلب فرش آبی فیروزه ای در دکوراسیون منزل مراجعه کنید.

خانه هایی که کف اتاق ها موکت دارند، موکت ها مانع سر خوردن و حرکت فرش می شوند. علاوه بر این هنگام نشستن و راه رفتن روی فرش احساس نرمی بیشتری می کنند. هیچ وقت از مواد چسبی برای نگهداری فرش استفاده نکنید چرا که ممکن است به پشت فرش اسیب برساند و پاک کردن ان از روی پارکت سخت است. وبهتر است از لغز گیر و یا ترمز فرش استفاده شود.

نقش فرش در دکوراسیون منزل
ترمز فرش

پیج اینستاگرامی بست بافت

توییتر بست بافت

دیدگاهتان را بنویسید