ست رنگ فرش و مبل و پرده

ست رنگ فرش و مبل و پرده

دکوراسیون مدرن یا دکوراسیون سنتی

برای بسیاری از خانواده ها مخصوصا زوج های جوان طرح فرش و سبک دکوراسیون منزل دارای اهمیت ویژه است، و با وجود اینکه مدرنیته بسیار به گوشه و کنار زندگی همه مان وارد شده است اما این موضوع، مانع از نگاه فرهنگی خانواده ها به دکوراسیون سنتی نشده است. در این مقاله میخواهیم نگاهی بر دکوراسیون منزل، انتخاب فرش و سبک های سنتی و سبک مدرن دکوراسیون داشته باشیم. 

اینکه چه طرحی از فرش را انتخاب و برای خرید فرش اقدام میکنیم، قبل از هر چیز به نوع سبکی که برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. 

فرش و دکوراسیون آبی فیروزه ای

در مرحله دوم انتخاب و خرید طرح فرش به طرح مبلمان، پرده‌ها و… بستگی دارد. البته بخشی از انتخاب‌ها در مورد فرش سلیقه‌ای و بخش دیگر مربوط به هارمونی آن با دیگر اشیاء مورد استفاده در دکوراسیون منزل مرتبط است.

اگر برای دکوراسیون منزلتان طرح سنتی را در نظر دارید سراغ فرش مدرن نروید، بهتر است از میان طرح و نقش های زیبای فرش ایرانی – فرش مشهد ، فرش نگین مشهد ، فرش زمرد مشهد و یا فرش کاشان – انتخاب کنید.

پس از انتخاب و خرید فرش برای دکوراسیون سنتی منزل، میتوانید از پشتی سنتی هم برای زیباتر کردن دکوراسیون منزلتان بهره بگیرید. پشتی سنتی همواره فضای دلنشینی را برای دورهمی های خانوادگی فراهم می کند. 

اگر سبک غالب شما در دکور منزل سبک مدرن است بهتر است از فرش‌های مدرن استفاده کنید. مدرن به معنای فرش‌های با طرح‌های جدیدی است که به تازگی در بازار فرش رایج شده است. این فرشهای – فرش مدرن – طرح و نقش های جدید و متناسب با سبک مدرن را دارد. که گاها به صورت یک رنگ غالب روشن و چند طرح نوین در پس زمینه بافت می شود.ست دکوراسیون سرمه ای

دکوراسیون منزل

در بحث دکوراسیون منزل و هارمونی های آن، نقش هماهنگی رنگ فرش و مبل و پرده همواره بسیار حائز اهمیت است.

یکی از مهمترین قسمت های دکوراسیون برای هماهنگی رنگ فرش و مبل و پرده اتاق نشیمن یا هال و پذیرایی است، جایی که اعضای خانواده معمولا برای ساعاتی آنجا دور هم جمع می‌شوند. و محلی است برای پذیرایی از مهمان. بنابراین برای هارمونی و رنگ عناصر و اشیائ این فضا باید رنگ ها را طوری انتخاب کرد که جذب نور بیشتری داشته باشد.

خصوصا برای هال های کوچک استفاده از رنگ های تند وتیره پیشنهاد نمی شود چون فضا را کوچک تر از آنچه که هست نشان میدهد.

۱۰ نکته درباره پهن کردن فرش

فرش افشان کرمی گل مرغی

استفاده از رنگ روشن در دکوراسیون منزل

بهتر است از ترکیب رنگهای روشن استفاده شود مثلا فرش کردن کف اتاق با فرش کرم رنگ بسیار مناسب تر از رنگهای تیره ( فرش سرمه ای رنگ ) می باشد فرش کرم رنگ با مبلمان رنگ روشن و پرده های سفید یا شیری یا قندی رنگ فضای کوچک خانه را بزرگ تر نشان میدهد . فرش های کرم رنگ فرش مشهد میتواند انتخاب مناسبی برای خانه تان باشد.

هماهنگ کردن پرده و فرش

اگر پرده شما والان دار است پیشنهاد میشود رنگی انتخاب کنید که والان پرده و تشک مبلتان از یک طیف رنگ روشن باشد .

در خرید فرش، فرشی انتخاب کنید که با رنگ مبلمانتان هم خوانی داشته باشد و یا اگر اول فرش خریداری می کنید مبلمانی انتخاب کنید که به طیف رنگ فرشتان بیاید در چنین هال های با ابعاد کم اگر رنگ مبلمان خنثی باشد با فرش کرم رنگ و روشن بهم میایند.

کاغذ دیواری

اگر برای پشت تلویزیون از کاغذ دیواری شلوغ و رنگ تند استفاده می کنید بهتر است رنگ پرده ساده با رنگی ملایم باشد .

و یا اگر فرشی شلوغ و پر نقش و نگار با رنگهای متنوع و شاد انتخاب کرده اید بهتر است پارچه مبلتان ساده و رنگی خنثی باشد.

در اتاق خواب باید اندازه فرش طوری باشد که زمان بیدار شدن وقتی پایتان را زمین می گذارید رو فرش قرار بگیرد.

هرچه فضای فرش شده اتاق بیشتر باشد  – اسفاده از فرش های سایز بزرگتر مانند فرش ۱۲متری – اتاق بزرگتر دیده میشود برای این ممنطور میتوانید از فرشهای فروشگاه خرید اینترنتی فرش بست بافت در کنار هم استفاده کنید.

فرش ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰

با توجه به گسترش روزافزون و دقت نظر بیشتر مخاطبان جوان در مورد ست فرش و مبلمان و دکوراسیون منزل و نحوه انتخاب و خرید جهیزیه و جهاز در این بین انتخاب فرش به عنوان طاووس دکوراسیون منزل اهمیت به سزایی دارد. 

رنگ فرش و مبلمان

در ادامه این مقاله باز هم نگاهی به دکوراسیون منزل، فرش ماشینی و ست بودن فرش و مبلمان می پردازیم تا برای خرید اینترنتی فرش ماشینی انتخابی مناسب و دقیق داشته باشید.

دکوراسیون فرش زمرد سرمه ای مشهد

رنگ آمیزی فرش و طرح های آن بسته به فرهنگ و سلایق مناطق مختلف بسیار متفاوت است، به عنوان نمونه در فرهنگ های غربی-اروپایی میزان علاقه به فرش های رنگ روشن و حتی کم رنگ علاقه نشان میدهند، این در حالی است که در مناطق عرب نشین همواره فرش با طرح و نگاره های تند مخصوصا فرش لاکی بسیار مورد استقبال است. در مناطق کورد نشین انتخاب فرش های روشن و لاکی مورد استقبال است و از این بین طرح فرش ماشینی ریز ماهی بسیار مورد علاقه است.

خرید فرش ماشینی

موضوع دیگری که در بحث ست فرش و مبلمان و دکوراسیون و انتخاب رنگ فرش  و سلیقه انتخاب طرح عالی فرش مورد توجه است. بحث اقتصاد و وضعیت اقتصادی در انتخاب فرش ماشینی است. زمانی که اقتصاد در وضعیت مطلوبی نیست انتخاب فرش های با رنگ خنثی بیشتر می شود و زمانی که وضعیت معیشت بهتر باشد انتخاب فرش رنگ سرزنده و شاداب بیشتر می شود.

لینک های مفید:

چه فرشی بخرم
فروشگاه فرش ماشینی
کانال تلگرام بست بافت
پیج اینستاگرامی بست بافت

دیدگاهتان را بنویسید