پاک کردن لکه ادامس از روی فرش ماشینی

چگونه لکه ادامس از روی فرش را پاک کنیم

در همه منازل گاهی پیش میاید که بر روی فرش لکه و مواد مختلفی ریخته می شود. اما با توجه به اینکه فرش بسیار حساس است و باید نسبت به نگهداری آن دقت بیشتری داشت، این امر را اجتناب ناپذیر میکند که برای هر آلودگی بر روی فرش ماشینی روش خاصی را بکار برد، در همین راستا فروشگاه اینترنتی فرش بست بافت در سری مقالات پاک کردن فرش از لکه و آلودگی به این موارد میپردازد.

یکی از لکه های چسبنده بر روی فرش لکه ادامس روی فرش هستش، با توجه به اینکه لکه ادامس از روی فرش دارای خاصیت چسپندگی بالایی است و در دمای اتاق نرم تر و در دماهای پایین سرد و سفتتر میشود.

برای راحت تر جدا شدن لکه ادامس از روی فرش ابتدا یک تکه یخ را روی آدامس چسبیده به فرش قرار میدهیم تا به حالت فریز شده در بیاید، با این روش قسمت زیادی از آدامس خیلی راحت کنده میشود و میتوان از فرش جدا کرد. اما ممکن است هنوز آثار آن روی فرش و بین نخهای فرش باقی بماند.

لینک های مفید

فرش ترکمن

فرش مشهد طرح افشان

فرش گل برجسته هایبالک

پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش

پاک کردن خمیر بازی از روی فرش

تمیز کردن لکه فرش

برای رفع آثار لکه ادامس از روی فرش در بین نخهای فرش محلولی از شامپوی فرش و آب را تهیه میکنیم و با پارچه سفید و تمیز که آغشته به محلول شامپو فرش و آب ولرم است را بر روی محل لکه ادامس روی فرش قرار میدهیم.

محل لکه را با پارچه طوری مالش میدهیم که آدامس به طور کامل در محلول حل شود. سپس با یک پارچه سفید و خشک محل لکه را به طور کامل مالش میدهیم تا اثرات لکه و آب حاوی محلول بر روی آن پاک شود.

پاک کردن لکه ادامس از روی فرش و موکت و مبل فروشگاه خرید فرش

اگر بخواهیم فرش زودتر خشک شود میتوان با جاروبرقی فیلتر دار بقیه رطوبت را خشک کنیم.

نکته قابل توجه این است که هرچه زودتر لکه های روی فرش را برطرف کنیم فرآیند تمیز کردن آن آسانتر خواهد بود و اثر لکه زودتر از بین میرود.

مواظب باشیم که به هیچ عنوان از جوهر نمک برای پاک کردن لکه های روی فرش استفاده نکنیم، زیرا که باعث پوشیدگی الیاف فرش می شود.

رفتن به فروشگاه

کانال تلگرام بست بافت

پیج اینستاگرامی بست بافت

دیدگاهتان را بنویسید