ازبین بردن لکه چای روی فرش

ازبین بردن لکه چای روی فرش ؟ چگونه لکه چای را پاک کنیم؟

در این سلسله مقالات قصد داریم راهنمای کامل و تمیز کردن انواع فرش ماشینی را توضیح دهیم. برای مشاهده سایر مقالات بر روی لینک زیر کلیک کنی.

راهنمای جامع نگهداری فرش

در همه منازل گاهی پیش میاید که بر روی فرش لکه و مواد مختلفی ریخته می شود. اما با توجه به اینکه فرش بسیار حساس است و باید نسبت به نگهداری آن دقت بیشتری داشت، این امر را اجتناب ناپذیر میکند که برای هر آلودگی بر روی فرش ماشینی روش خاصی را بکار برد، در همین راستا فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی بست بافت در سری مقالات پاک کردن فرش از لکه و آلودگی به این موارد میپردازد.

پاک کردن لکه چایی از روی فرش ماشینی

برای پاک کردن لکه چای روی فرش ماشینی و یا فرش دستبافت و یا مبل در خانه اولین فدم این است که به هر میزان ممکن با قاشق چای را از روی فرش برداریم تا مراحل بعدی تمیز کردن فرش آسنانتر انجام شود.

پس از آن محلولی از شامپو فرش و آب ولرم تهیه میکنیم، پارچه سفید و تمیز را با محلول آب ولرم و شامپو فرش آغشته میکنیم و روی لکه چای روی فرش قرار داده و آن را مالش میدهیم. این عمل را به قدری انجام میدهیم که لکه کاملا از بین برود.

پاک کردن لکه چایی از روی فرش دستبافت

سپس با یک دستمال سفید و خشک و تمیز جای لکه تمیز شده را خشک میکنیم و برای سریعتر شدن این کار میتوان از مکش جاروبرقی فیلتر دار استفاده کرد.

پاک کردن لکه چای روی فرش و مبل

از آنجایی که چای نوشیدنی محبوب خانواده های ایرانی هست، بنابراین همیشه این احتمال طبیعی است که چای بر روی فرش ریخته شود و ایجاد لکه کند. در نتیجه پاک کردن لکه های بجا مانده از چایی بر روی فرش و مبل بسیار ضروری مینماید.

مواظب باشیم که به هیچ عنوان از جوهر نمک برای پاک کردن لکه های روی فرش استفاده نکنیم، زیرا که باعث پوشیدگی الیاف فرش می شود.

خرید فرش کاشان

کانال تلگرام بست بافت

پیج اینستاگرامی بست بافت

دیدگاهتان را بنویسید